Revidert standardavtale for kommersielle team

Revidert standardavtale for kommersielle team

Ny avtalemal for kommersielle team ble vedtatt av styret 23. august 2017

Det er utarbeidet ny mal på samarbeidsavtale for kommersielle team som gjelder fra og med sesongen 2017/18. Ny avtale er i hovedprinsipp lik tidligere mal, men den er forenklet i forhold til avtaleparter og vedlegg 1, der kun vedlegg 1 må fornyes hvert år dersom teamet skal gjelde for flere sesonger. Vi har presisert at et team må bestå av minimum 3 løpere, og skal fortsatt forankres i et org.ledd i NSSF (krets eller klubb). Det er også tatt inn en regulering dersom det er utenlandske løpere på teamet. Vedlagte avtale er i store trekk likelydende som skiforbundets mal for kommersielle team.

 

Dere setter inn teamnavn og redigerer malen slik at den tilpasses det enkelte team i forhold til styringsgruppe, fordeling av rettigheter mellom klubb og team etc.

 

Avtalen må være signert av alle parter, og forevist forbundet før avtalen er gyldig. Alle team må sende inn ny avtale.

 

For at teamet skal få tildelt akkrediteringsvester, samt navnet bak klubb på start- og resultatliste, må avtalen være signert innen 1. november 2017. Alle team får to akkrediteringsvester til lagledere, uavhengig av antall utøvere på teamet. Akkrediteringsvestene blir delt ut på nasjonale arrangement.

 

Signert avtale sendes til Rakel Rauntun, generalsekretær i NSSF: rakel.rauntun@skiskyting.no

Her finner du standardavtalen for kommersielle team og følgebrev til standardavtalen for 2017/2018 sesongen

 

Spørsmål vedrørende avtalen kan rettes til generalsekretær i NSSF Rakel Rauntun: rakel.rauntun@skiskyting.no

 

Del artikkel