Alle idrettslag skal rapportere medlems- og aktivitetstall til Norges idrettsforbund. Antall medlemmer som rapporteres, skal gjenspeile antall betalende medlemmer det foregående kalenderår.

Rapporteringsfrist er 30. april 2025.

På lik linje med fjoråret er søknad om momskompensasjonen for varer og tjenester en del av samordnet rapportering. 

Følgende skal rapporteres:

  • medlems- og aktivitetstall, betalende medlemmer
  • total omsetning (inntekter) og totale driftskostnader
  • oppdatert styre og verv (etter at årsmøtet er gjennomført)
  • signert årsmøteprotokoll og årsregnskap (etter at årsmøtet er gjennomført)
  • søknad om momskompensasjonen (krever registrering i frivillighetsregisteret)
  • rollene barneidrettsansvarlig, politiattestansvarlig, leder av valgkomité og leder av kontrollutvalg

Her kan du finne mer informasjon om samordnet rapportering.

NIF har satt opp webinar hvor det blir gjennomgang og visning av årets rapportering. Det vil være mulighet til å stille spørsmål underveis. Webinaret er relevant for den som skal rapportere på vegne av idrettslaget. Det blir tatt opp og tilgjengeliggjort på våre nettsider etterpå. Det kreves ingen påmelding i forkant.

Webinaret er onsdag 9. april kl. 19-20.

Lenke til møtet finner du i vår kursterminliste.

Formålet med søknad om vare- og tjenestemomskompensasjon er å kompensere de kostnader som frivillige organisasjoner har til merverdiavgift ved kjøp av varer og tjenester. Søknad om momskompensasjon kan sendes samtidig som samordnet rapportering.

Frist for søknad om momskompensasjon er 15. august 2025.

Her finner du mer informasjon om momskompensasjon.

Skrevet av Anna Harborg den 02. apr 2025