Norges Skiskytterforbund avvikler dermed sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo.

– Craft har et bredt helårs-utvalg med svært høy kvalitet, de matcher oss veldig bra, er fleksible og kan tilby akkurat det en ivrig og entusiastisk skiskytter-familie trenger. Vi har vært godt fornøyde med vårt Odlo-samarbeid de siste årene, og også de leverer tøy av ypperste kvalitet. At vi skifter til Craft etter OL i 2022 er en helhetsvurdering og vi er utrolig stolte av å være på lag med denne gjengen, forteller generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Morten Djupvik.

New Wave, som eier merkevaren Craft, har store ambisjoner for samarbeidet med de norske skiskytterne som løper fra 1. mai 2022 og fire år fremover.

– Norges Skiskytterforbund er en jordnær, ydmyk og blid gjeng med gode verdier vi er stolte av å assosiere oss med. Kombinert med solide utøverprofiler som står ekstremt sterkt blant det norske folk, mener vi dette er en vinner-kombinasjon for å forsterke vår posisjon hos sporty og aktive nordmenn, sier Tom Henriksen, administrerende direktør i New Wave Norge.

I tillegg til å være blant Norges mest folkekjære idretter, har skiskyting stor internasjonal appell. Blant skiskytings ni viktigste europeiske markeder, ble årets VM i Pokljuka sett av 160 millioner, hele ti millioner flere tv-seere enn året før. Totalt økte antall timer med tv-sendt mesterskap med sju prosent.

– At skiskyting også har en sterk internasjonal posisjon er selvsagt et viktig element i avtalen. Her blir merkevaren Craft eksponert for millioner av kjøpesterke publikummere og fans verden over. Vår ambisjon er å styrke posisjonen, både nasjonalt og internasjonalt, forklarer Henriksen, administrerende direktør i New Wave Norge.

Skiskytternes samarbeidspartner i inneværende periode, Odlo, ønsker skiskytterne lykke til med sitt nye samarbeid: – Vår organisasjon og våre prioriteringer i det norske markedet har endret seg, selv om vi er ekstremt stolte av hva vi har fått til sammen med skiskytterne. Nå skal vi utvikle vår markeds-, produkt- og designstrategi for å møte hverdagsutøverens behov, sier Knut Are Høgberg, administrerende direktør i Odlo.

Om Craft

Craft Sportswear ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige og spesialiserer seg på klær og produkter for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør – for både verdensmestere og hverdagshelter.

Skrevet av Emilie Nordskar den 03. mai 2021