NSSF har en rekke hovedsamarbeidspartnere: ice, Eidsiva, AF Gruppen, YX, VB, Odlo, Nammo, Adecco, BMW, Bama, Hurtigruta Carglass, Meny og Ali Kaffe.

I tillegg har vi mange gode samarbeidspartnere som bidrar til utvikling og drift av norsk skiskyting.

NSSF har tre hovedelementer i sine leveranser til næringslivet:

  1. synlighet og assosiasjon til merkevaren
  2. intern aktivering og stolthet
  3. return on investment

Vår ambisjon er å:

  • jobbe tett med næringslivet
  • ha ulike nivå av produkter i vår portefølje
  • gi partnerne en synlig effekt av å være på lag med oss

Norges Skiskytterforbund framstår som en sterk merkevare, der profilen er tydelig assosiert med verdiordene:begeistrende, samlende og nytenkende. I målingene gjort av Sponsor Insight for 2017 sier 50 % eller 2 millioner nordmenn over 15 år at de er interessert i skiskyting.

Skiskyting har flere gode profiler som bærer merkevaren. Gode prestasjoner og flotte personlige egenskaper blant utøvergruppen gir merkevaren innhold og en tydelig retning. Idrettens egenart og konkurranseform gjør oss til en vinteridrett forbundet med mye spenning. NSSFs verdier: begeistrende, samlende og nytenkende preger hele organisasjonen. NSSF har en solid plass i media, med over 150 timer direkte på NRK og ca. 800 000 seere i gjennomsnitt pr år, har vi en solid kommersiell plattform.

NSSF har en sterk posisjon i Norge og i utlandet. NSSF bidrar med omdømmebygging og positive assosiasjoner til sine partnere. For NSSF er det viktig med god verdimatch til sine samarbeidspartnere. Markedsinntektene utgjør ca. 55% av budsjettert omsetning i NSSF.

Dersom du ønsker å være på lag med våre skiskytterhelter, ta kontakt med salgssjef Knut Folkestad på mobil: 905 59 370 eller e-post: knut.folkestad@skiskyting.no