NSSF har en rekke hovedsamarbeidspartnere: ice, Eidsiva, AF Gruppen, YX, VB, Craft, Nammo, Byggmakker/Onninen, ASKO, BMW, Bama, Hurtigruta Carglass, Meny og Ali Kaffe.

I tillegg har vi mange gode samarbeidspartnere som bidrar til utvikling og drift av norsk skiskyting.

NSSF har tre hovedelementer i sine leveranser til næringslivet:

  1. synlighet og assosiasjon til merkevaren
  2. intern aktivering og stolthet
  3. return on investment

Vår ambisjon er å:

  • jobbe tett med næringslivet
  • ha ulike nivå av produkter i vår portefølje
  • gi partnerne en synlig effekt av å være på lag med oss

Norges Skiskytterforbund framstår som en sterk merkevare, der profilen er tydelig assosiert med verdiordene:begeistrende, samlende og nytenkende. I målingene gjort av Sponsor Insight for sesongen 2022/23 var det 16,2 millioner nordmenn som så skiskyting på tv.

Skiskyting har flere gode profiler som bærer merkevaren. Gode prestasjoner og flotte personlige egenskaper innad i utøvergruppen gir merkevaren innhold og en tydelig retning. Idrettens egenart og konkurranseform gjør oss til en vinteridrett forbundet med mye spenning. NSSFs verdier: begeistrende, idrettsglede, samlende og ekte preger hele organisasjonen. NSSF har en solid plass i media, med over 150 timer direkte på NRK og ca. 300.000 tv-seere i gjennomsnitt per verdenscup-sending, har vi en solid kommersiell plattform.

NSSF har en sterk posisjon i Norge og i utlandet. NSSF bidrar med omdømmebygging og positive assosiasjoner til sine partnere. For NSSF er det viktig med god verdimatch til sine samarbeidspartnere. Markedsinntektene utgjør ca. 60 % av budsjettert omsetning i NSSF.

Dersom du ønsker å være på lag med våre skiskytterhelter, ta kontakt med salgssjef Knut Folkestad på mobil: 905 59 370 eller e-post: knut.folkestad@skiskyting.no