Ved arrangement er sponsing en viktig del for å få et godt resultat av dugnadsarbeidet. Her er noen enkle tips for å heve overskuddet til idrettslagene.

Norges Skiskytterforbund følger IBU sine reklamebestemmelser, med norsk tillegg.

Det kan være lurt å avtale et møte med samarbeidspartnere for å presentere det man ønsker å selge inn. Det er mange ting man kan selge inn på arrangement, se forslag til liste under. Får man ikke til et salg i første møte, husk å avtale et nytt møte før dere går hver til sitt. Noen ganger er det ikke praktisk mulig å møtes ansikt til ansikt. Da kan det være lurt å sende en e-post for å presentere hva man har å tilby, samt å følge opp samarbeidspartneren på telefon.

Når man skal skrive kontrakt med samarbeidspartnere bør man huske på at samarbeidspartneren betaler kostnaden ved trykk av alt materiell som skal profilere.

Forslag til hva man kan selge på arrangement:

  • Startnummer
  • Arenareklame
  • Reklameskilt over skivene
  • Reklame over tallen på standplass-skilt
  • Storskjerm-annonser, logoer, filmer og tekstplakater
  • Varer til f.eks kiosken eller premieutdeling
  • Annonse i rennprogrammet og/eller klubbprogrammet
  • Lydfiler